Thursday, April 16, 2009

Ikmal Hakim

Ikmal Hakim.
Muka dia innocent.
Cakap memang banyak.
CUma masalah dia, bila sebut "s"
BOLEH!
Bila sebut saya, jadiknya "caya".
Kasihan anak ini.
Dia melabelkan dirinya pelat.
"Caya pelat cekgu"
Kalu dipikirkan balik,
sebenarnya kurang latihan
dalam sebutan s.
Ikmal tak putus asa dengan berulang kali
menyebut perkataan saya.
Dan untuk julung kali
sebutan saya dengan betul didengari
Walaupun kecik sahaja perkara ini.
Tapi hati aku riang
Cukup riang
Kerana aku bisa mengubah
Bukan juga untuk meLABEL.

4 comments:

Fadhlah said...

btol latu dgn cara nyer....bijak2..geng2 pelat nie bukan tak ble cakap gan betol pun..cuma diorang nie malu ngan kelemahan diorang nie..klu tak silap..kat area pertama complex tu ader satu sekolah khas untuk org pelat nie..tak ingat nama kedainyer..korang carik sendiri la ek

yattt said...

oo ya ka??baru tau!

acid said...

caye cuke cite cikgu...
caye cuke cikgu...
cam calon cuami cikgu cuke cikgu...
calon cuami cikgu cakap cuke cikgu campur cayang cikgu...
cup...cup...cup...

Binjaie said...

murid saya pun ada yg pelat tapi selalunya r jadi l, c jadi s btul tu latihan sebenarnya..