Friday, August 8, 2008

Hardship of My LIFe..but I eNjoY it!!

Time posting dapat Sabah cam nak nganga jugak..but then, meleleh air mata pasal terkejut.tak kusangka dapat Sabah.Sepanjang seminggu, aku stayed quiet.Let myself calm. Tapi awal-awal aku dah list barang..Aku ingat cam pegi camping..bawak haversack barang penuh.tp semua barang basic.Beg tu aku galas sampai orang tak nampak aku. Mak pak bekalkan aku duit. Thank you so much.Tak tau apa nak jadi kalu depa tak tolong.kalu x susah gak nak survive.Cek Mah ngan Cek ZA ada menghulur sket bantuan.Tp money matters sometimes je..Orang kol bagi nasihat or tanya pasal situasi aku rasa syukur sangat. Ada lagi orang lagi yang care dalam dunia teknologi. Yang pelik gak time aku berlepas ke KK setitis pon air mata tak jatuh.Happy ada la..tak mahu orang sedih aku pergi cari rezeki. Dalam flight makan omellette, nasik lemak dah jemu la..2 @3 hari nasik lemak..Kebetulan aku dok sebelah pegawai KPM. Dia jaga aku gak la..tUnjuk arah nak p mana.Sampai sana tido kat Airport view. Makan minum tersedia.beroomate ngan si Syitah.Roomate lamaku. Untung gak rasa.dok hotel ok..x terabai la.taklimat dia lama wo..cam nak tdo..Time suspens sampai gak..Diorang bagi aku nama sekolah. Aku dapat Skolah Kebangsaan BAtu Layar. Nama sekolah cam kat semenanjung.budget ok kut. Malam tuh aku pegi tangkap gambar, fotostat apa patut. aku pegi Warisan Square.SHIT!Tempat aku jenjalan kat KK time naik gunung Kinabalu..Limpas depan kedai camping.Kedai aku lepak survey barang camping.Sebak wo..Time kat MCD, aku nangis la..teringat masa gilang-gemilang bersama ACID kat situ..Mata merah..tak mau pi dah situ pasni..takgi sedih..DZul pon nak nangis time 2 pasal korum selalu 3 orang tp one people missing sedey sangat.Esok tu kitorang berpecah ikut zon sendiri.aku team kudat ikut PPD Gabungan KUdat. Naik Innova p sana journey dalam 3 jam.Start situ la aku baik ngan AZREEN, budak maktab MElaka. Okeh dia ni.version mardiana yg best!heheh..jangan marah..Syitah ngan matno naik keta yang lain.aku naik ngan reen. Mak pak Syitah follow blakang. Makanan ditaja oleh mereka.hehe..nanti belanja balik.sampai pejabat PPD tadak sapa mai claim. PPD tepon guru besar aku, ENCIk Asymun.PPD cakap nak jual aku pegi skolah lain terus diorang anto CEkgu Jumat amik aku.NAmpak cam skema.tapi best.lawak sangat.Malam tu aku tdo hotel semalam lagi.esoknya Cekgu Jumat amik kitorang naik storm.antaq barang p jeti..Sejam naik bot macam nak pi langkawi sampai la aku ke Pulau Banggi..Otai gak.Cekgu Semenanjung pompuan p sana.Cekgu laki yang sepatutnya masuk sekolah aku pon tak datang daftar. Aku pompuan pi sana.Bikin malu tul.Naik 4wd dalam 30 min baru sampai skolah..habuk gak..naik batuk aku dok sana..Aku sampai semua cekgu tergamam.tengok aku pompuan kecik pakai beg yang sangat besar..Aku paling terharu sekali bila GB aku cakap, "saya rasa berbesar hati kerana cikgu seorang perempuan yang datang dari semenanjung sanggup datang mengajar di sekolah kami.Kami dah lama menantikan cekgu option cekgu selama 9 tahun."At least aku bukan penakut!I survive!aku nak citer kat anak cucu aku...bangga wooooo!

4 comments:

Anonymous said...

woi woi...
manade aku nak nangis??

Hariry Ariffin said...

Haha. :D ey, Lisa part 9 dah release. Sila baca.

syitah said...

pami: yat kata "nak nangis", belum nangeh la lagi hehe...

yat: bukan bukan!~ incik maikal yg blanje tu..

Hariry Ariffin said...

Lisa Part 9 dah di post!