Tuesday, September 23, 2008

HanYa AllAh YanG TAhu

Siapa tu??Cuba TEka..

Prinsip BitcH: Hidup ini KEna Pandai Manipulate..

Dulu, time mula2 posting, aku dengar Shikin kena stab ngan kawan dia badly when a bitch switch tempat dia. Suppose dia stay di tempat yang sesuai la untuk dia yang sedang pregnant. Tetapi kerana bitch ni pandai manipulate, shikin dan kandungannya terpaksa mengharungi dugaan yang sangat dasyat. Shikin terpaksa tinggal di tempat yang menyusahkan hidup dia. Allah Hu Alam..Semoga Allah membalas kejahatan yang dilakukan oleh seekor bitch itu.

Memang nasib bitch itu agak malang kerana kejahatannya diketahui di dunia, sungguh mengaibkan..Tu bitch yang kantoi, yang belum kantoi?nay..kan aku dah bilang..Kalu aku kat situ dan aku di tempat SHikin, dugaan yang dirasakan oleh Shikin belum tentu aku dapat tempuh. YA Allah, di bulan RAmadhan yang mulia ini, kau tunjukkan balasan kepada manusia yang membuat kejahatan itu..

Aku membayangkan macammana la agaknya perasaan aku, kalu aku sepatutnya ditempatkan tempat yang Tuhan membantuku, mungkin di satu tempat yang agak selesa. Tetapi kerana hati manusia yang begitu taksub untuk mendapatkan keselesaan aku dicampakkan di Pulau Banggi di kala aku memerlukan rawatan perubatan..NAuzubillah ngerinya. Takkan aku pon kena manipulate?heheh..Tak dapat aku bayangkan..mungkin ada hikmah la yang dapat aku fikirkan. Biarlah, segala puji-pujian untukmu Ya Allah, bantu lah Shikin dan jauhkan juga aku dari ditikam belakang..

Bulan Ramadhan di mana kitabmu yang penuh dengan kemuliaan diturunkan, ku sedekahkan bacaan Quran khas buat insan-insan yang perlu dipermudahkan..BAgi yang bersikap kurang ajar sedar-sedarlah..sekarang boleh kau manipulate.esok lusa, kau dan mungkin anak-anakmu atau ibu bapamu akan mendapatkan bala bencana kesan dari kejahatan yang kau lakukan..semoga mereka akan hidup merana selama-lamanya..itu mungkin doa manusia yang yang dizalimi.Amin Amin Amin..semoga Tuhan makbulkan doaku.

p/s : emo..sebelum aku bangun sahur, aku mimpi SHikin, terasa macam marah pon ada biarlah aku bukan ditempatnya. Aku bukan ustazah mahupun alim ulama tetapi semua ini membuatkan aku sedar Tuhan Maha MEngetahui..

5 comments:

acid said...

when god created adam, HE told the angel and devil to bow to him. the angel obeyed without any hesitation, but the devil who is so black and dark in heart didn't. after that, the devil was condemned to eternal life. think about it...

Anonymous said...

wah.... marah sungguh ang...
hmm.. komen acid ni mcm sgt mendalam, aku xle compute...

syitah said...

Dari Abdullah bin Umar r.a Rasulullah s.a.w bersabda,:”Orang Islam itu saudara orang Islam, ia tidak menganiayanya dan tidak pula membiarkannya teraniaya. Sesiapa yang menolong keperluan saudaranya, Allah akan menolong keperluannya pula. Siapa yang menghilangkan kesusahan orang Islam, Allah akan menghilangkan kesusahannya di hari akhirat kelak. Siapa yang menutup rahsia orang Islam, Allah akan menutup rahsianya di hari akhirat kelak.”(Bukhari)
.
knp ni yat?

Anonymous said...

anyway, after reading, i could feel the wrath as well as the confidence.. whatever it is, thank you for quoting Syikin's dilemma here.

Just to share.. Syikin is getting better, and for her surprise, the "back stabbing" turns out to be a pretty great experience for her too although at times, she becomes bloody tired.

in another occasion, as for you, if you did not get the chance to go to Banggi (to be precise, to bT layar), you would not be able to meet angels like Megga and others whom i may not remember their names to quote them here.

chill out, you are a star ( i mean soccer star in bt layar.. whatmore, you are yet to be promoted to PPD very soon with your excellence in work)

at times, i feel like your migrain irritates you because you are a deep thinker. limit yourself with emotions, you will do much better.

ignore the bitches (as your main page sounds), they dont do any good to you..

one more thing, do not hate the person (you may not know if he/she is really involved in the masterplan in changing you to anywhere you are now--perhaps it was someone else's plan)

whatever it is, work on your transfer, and get transfered. meantime, enjoy and be less stressed.

tak besh ah tgk ang marah2, tulis blog pun mcm dah terlalu emo.. that is so not you!

chill..

p/s- salam aidilfitri...

yattt said...

p/s matno:
kalu pikiaq banyak pon awat muka aku nampak lagi muda dari ang..heheh..migrain aku pasai perubahan cuaca yang mendadak tau..heheh..it's better to burst out from letting the anger destroy your soul kan?