Wednesday, February 10, 2010

Cikgu SEgera

seronok bila tiap2 hari ngadap budak2 kecik ni. kadanga2 aku nak jadik diorang.nak tau apa diorang fikir. Ingat gi time aku jadik cekgu tadika secara part-time. Budak umo range dalam 5-6 tahun. Diorang nampak mak aku hantar aku kerja sebab tadak transport kat umah.

Datang seorang mahkluk Allah yang comel ni:

"AIh,teacher ada mama?"Dia tertanya2.

"Mestilah. Awak ada mama, teacher pon ada la,"aku senyum2.

Daripada expression muka dia. Aku dapat baca, dia fikir, Cikgu-cikgu ni agaknya lahir-lahir dah besar. Memang pendek kata Tuhan hantar terus jadi cikgu kat dunia. Kiranya cekgu ni tak mengalami proses pembesaran macam diorang. Ingat kita malaikat kut.

Tapi sama gak, hati cikgu yang ikhlas mungkin nampak luhur sesuci malaikat.

=P

Proud to be a teacher!

No comments: